• Week 21-24

Weekmenu 21-24: hoogtepunten

Terug van eventjes weggeweest op maandag: het weekmenu. Vandaag begint de 25ste week van 2014. (Het jaar zit dus alweer bijna op de helft. Iek!) Vier weken lang heb ik geen weekmenu bijgehouden op m’n blog. Eerder deze maand vertelde ik al waarom: voornamelijk omwille van ontelbaar veel etentjes buitenshuis (op restaurant en bij familie en vrienden) heb ik de laatste tijd véél te weinig kunnen koken.

Ik weet nog niet precies hoe ik het nu ga verderzetten: opnieuw elke week mijn weekmenu bloggen, om de twee weken een overzicht geven van wat ik zelf heb gemaakt of nog iets anders… Ik denk er nog eventjes over na. Maar voor nu toon ik je alvast de hoogtepunten van de afgelopen vier weken.

Gepofte zoete aardappel met zalm en mangosalsa

Mijn vitamine A-gerechtje. Het recept staat al op m’n blog. Echt een aanrader!

Appel-kaneelrisotto

Dit was het dessert dat ik maakte voor een etentje met Maure en Gourmand. Het was best lekker, maar ik besliste toch om het niet te bloggen. Ik wil echt streng blijven over wat wel en niet op m’n
blog mag.

Pasta met yoghurtpesto (veggie)

Zelfgemaakte basilicumpesto vermengd met Griekse yoghurt. Nom!

Pasta pomodoro

Verse tomaten, verse basilicum en knoflook. Meer heeft pasta eigenlijk niet nodig.

Quinoa kipsalade

Nog een receptje dat je al kan terugvinden op m’n blog. Het is er eentje uit een kookboek dat ik heb gereviewd.

Tonijn met wasabigroentjes

Een experiment voor Slim Concept. Heel lekker, maar na een tijdje iets te eentonig. Ik ga dit nog pimpen en daarna bloggen.

Zoetzuur witloof met kippengehakt

Een niet-veggie variatie op dit recept. Naast witloof gebruikte ik ook champignons, en in plaats van sojagehakt gebruikte ik eens kippengehakt.

Maiale tonnato

Mijn superlekkere vitamine B1-gerechtje. Het recept? Klik!

Slaatje met avocadomayonaise (veggie)

De saus die ik maakte voor de maiale tonnato zonder de tonijn is eigenlijk avocadomayonaise. Heel lekker in een slaatje met rucola, tomaat, ei en mozzarella.

Wat denk jij over m’n weekmenu’s? Moet ik ze opnieuw wekelijks gaan delen (dus echt alles, zelfgemaakt of niet)? Of lijkt het je een beter idee om twee keer per maand een soort van samenvatting te geven van alleen de dingen die ik zelf heb klaargemaakt? Of heb jij nog een ander idee? Laat het me zeker weten!

Misschien vind je dit ook leuk!

No Comments