• Rode-groene-smoothie

Vitamine C-recept: rode ‘groene smoothie’

Gisteren vertelde ik waarom C-vitamientjes zo belangrijk zijn en waarin ze zitten. Vandaag deel ik een recept dat je lichaam een vitamine C-boost geeft. Geen avondeten deze keer, maar een tussendoortje of ontbijtrecept. Nu ja, ‘recept’, als je dat zo kan noemen tenminste. Er is echt helemaal niks aan!

Deze smoothie ziet rood van kleur (of eerder een beetje paarsig?), maar in principe is het een ‘groene smoothie’. Groene smoothies zijn smoothies waar ook groene groenten inzitten, zoals spinazie, andijvie, boerenkool, komkommer… Die groenten proef je niet, maar je krijgt de extra vitaminen en vezels toch maar mooi binnen.

Vitamine C-recept: rode 'groene smoothie'

Aantal personen: 2

Wat heb je nodig?

  • Bron van vitamine C: 150 g rode vruchten, vb. bosvruchten uit de diepvries
  • Bron van vitamine C: 2 handjes spinazie
  • 100 g (magere) (soja)yoghurt
  • 5 dl (soja)melk

Wat moet je doen?

  1. Doe alle ingrediënten in de blender en mix. Klaar!

Misschien vind je dit ook leuk!

1 Comment

  • comment-avatar
    Le petit requin 11 maart 2015 (3:07 pm)

    Als ik dat snelle recept met kokosmelk en spinazie uitprobeer, moet ik eraan denken hiervoor twee handjes spinazie opzij te houden 🙂